Tropic ribarstvo



Ko smo mi?
-Tropic ribarstvo je (da li ste pretpostavili?) lanac ribarnica koji se bavi maloprodajom ribe i drugih morskih proizvoda.

Zašto se ne držimo trgovine ribom nego se upuštamo u svet blogovanja?
-Možda ovo niste znali ali i pored toga što smo velika porodična firma koja prodaje ribu, mi imamo još toliko toga da podelimo sa vama van naših ribarnica.

Svi posvećeni radnici koji čine ovu firmu i koji su takođe autori i editori ovog bloga podeliće sa vama njihov kutak znanja koji su stekli godinama rada sa ribom. Recepti naših kuvara, najbolje metode čišćenja ribe, čak i riblje fitnes dijete mozete naći na našem blogu. A najbolji deo? S’ vremena na vreme ubacivaćemo nove stvarčice tako da vam nikada neće bit dosadno sa nama!

Hajde da krenemo od osnovnog: zašto je riba vitalan deo naše dijete i kako postati besmrtan konzumiranjem plave tune?

OK, možda dobijem otkaz ako ne naglasim da nećete zaista postati besmrtni od plave tune. Elem, riba je višestruko korisna za organizam. Ne samo zato što sadrži nezasićene masnoće, dragocene za prevenciju kardiovaskularnih bolesti, borbu protiv stresa i poboljšanje koncentracije, već zato što predstavlja i bogat izvor mineralnih soli.

Riba sadrži masne kiseline omega 3 (a to kao niste znali). Omega 3 masne kiseline pozitivno utiču na nivo holesterola u krvi i odlična su prevencija za bolesti srca i krvnih sudova. Osim toga, riblje meso je bogato vitaminima i mineralima.

Ukratko, ova korisna lista (koju sam ukrao sa krstarice) pokazuje sta sve unosite u organizam kada jedete ribu:

• bakar
• belančevine
• vitamini B kompleksa
• gvožđe
• jod
• kalijum
• kalcijum
• natrijum
• polinezasićene masne kiseline
• proteini
• selen

Još ste tu? E pa ne idite nikud, ovaj deo mora da zna svaka domaćica, domaćin, fitnes frik i kućni ljubimac (sem ako vam je kućni ljubimac zlatna ribica).

Kako riba konkretno pomaže organizmu?

Štiti srce i krvne sudove.
Ono što se u poslednje vreme ističe kao posebno važan sastojak ribe jesu omega-3 masne kiseline koje su zadužene za zdravlje srca i krvnih sudova, a samim tim i prevenciju infarkta i moždanog udara. Riblje ulje povećava nivo dobrog, a smanjuje nivo lošeg holesterola i triglicerida.

Održava zdravlje kostiju
Novija istraživanja pokazala su da starije osobe koje češće konzumiraju ribu imaju očuvaniju gustinu kostiju i da su izložene manjem riziku od razvoja osteoporoze. Veruje se da je za ovaj učinak zaslužna kombinacija različitih ulja iz ribe, a prevashodno omega-3 masnih kiselina.

Prevenira rak
Dokazano je da redovan unos ribe smanjuje rizik od kancera debelog creva i rektuma za čak 12%. Takođe, ishrana bogata ovom vrstom mesa prevenira formiranje malignih tumora reproduktivnih organa. Međutim, stručnjaci ističu da se ovo dejstvo poništava ukoliko se riba prži na visokim temperaturama i priprema na roštilju, jer se u tom slučaju stvaraju kancerogene materije.

Sprečava hiperaktivnost
Naučno je dokazano da se poremećaj pažnje i hiperaktivnost kod dece znatno ređe javljaju ukoliko je majka tokom trudnoće jela ribu bar dva puta nedeljno. Međutim, treba voditi računa o tome da se konzumiraju sitnije vrste koje sadrže manje žive jer se u suprotnom povećava rizik od poremećaja pažnje.

Čuva vid
Istraživanja pokazuju da redovno konzumiranje omega-3 masnih kiselina iz ribe prevenira senilnu makularnu degeneraciju, oboljenje koje dovodi do postupnog gubitka vida.

Održava moždane funkcije
Omega-3 masne kiseline imaju značajnu ulogu u razvoju moždane kore, poboljšavaju pamćenje i korisne su za sve osobe koje se bave intelektualnim radom, ali i za prevenciju depresije i Alchajmerove bolesti.